Blogi

Esteettömän matkailun haasteet

Ihmisen voidessa lähtökohtaisesti matkustaa mihin tahansa, hänen valintojaan rajoittavat lähinnä raha ja aika.

Miten tilanne muuttuu, kun hänellä on erityistarpeita? Mitkä ovat suurimmat haasteet jo varausvaiheessa?

Informaation epäsymmetria.
Se tarkoittaa, että asiakas ja myyjä ymmärtävät saman asian eri tavalla. Asiakas haluaisi ostaa ja myyjä myydä, mutta yhteinen kieli puuttuu.

Löydettävyys.
Asiakkaan on vaikea löytää nettisivuilta tai muista ulkoisista kanavista tietoa, joka auttaisi valitsemaan oikeanlaisen kohteen. Tämä on harmillinen, joskin looginen seuraus edellisestä kohdasta.

Varausprosessi.
Kun tietoa ei ole muutoin saatavilla, asiakkaan täytyy olla yhteydessä kohteeseen, jonne harkitsee matkustavansa. Vastaako sieltä kukaan? Ymmärtääkö mahdollinen vastaaja, että kyse ei ole toiveista, vaan välttämättömyyksistä?

Kieli ja kulttuuri.
Vaikuttavat etenkin ulkomailla siihen, mitä asiakkaalle vastataan ja miten asiat ymmärretään.

Visuaalisuuden puute.
Asiakas haluaisi tietää, miltä näyttää siellä, mitä hänelle ollaan myymässä. Ei fiilistelläkseen, vaan arvioidakseen sen sopivuutta itselleen. Sitä mahdollisuutta hänelle ei pääsääntöisesti tarjota.

Jaa somessa
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Lisää blogikirjoituksia

© Accessia Consulting