Blogi

Kerro palvelusi esteettömyydestä – saat massat liikkeelle

Kun yritykset ovat hiljaa, niin valinnat tehdään kavereiden suositusten perusteella.

Esteettömyyttä tarvitseva asiakas ei voi valita vaikkapa illallisravintolaansa sillä perusteella, millaista ruokaa tänään tekee mieli. Hänen on mentävä sinne, minne pääsee tai mikä vaatii vähiten kompromisseja.

Palveluntarjoajien nettisivuilta ei yleensä löydy tietoa niiden esteettömyydestä. Jos herra X haluaa mennä huomenna pizzalle Tampereella, niin mitä hän tekee?

Kilauttaa kaverilleen, jolla on samanlaisia rajoitteita kuin hänellä itsellään. Tällöin heidän tarpeensa ovat samankaltaisia. Tämä on se tapa, jolla lähes kaikki paikat tulevat joko valituksi tai hylätyksi, olipa kyse sitten ravintolasta, kahvilasta tai matkakohteesta.

Ystävien ja tuttavien kokemukset toimivista ratkaisuista määräävät pitkälti sen, minne mennään. Mitä yksi suosittelee, sinne menevät hänen kaverinsakin. Eikä pelkästään kaverit, koska vinkkejä kysellään ja jaetaan myös sosiaalisen median eri kanavissa.

Yritysten kannattaisi hyödyntää tätä markkinoinnissaan. Kertoa, että meille pääsee ja meillä palvellaan. Sillä jos näin todella on, niin siihen tamperelaiseen pizzeriaan kantavat rahansa monet muutkin kuin herra X.

Jaa somessa
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Lisää blogikirjoituksia

© Accessia Consulting